سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پانسیون مطالعاتی عید | نردبان موفقیت کنکوری ها

 

سال کنکور مراحل مختلف و دوره های متعددی دارد. یک دانش آموز موفق در هر دوره با بررسی شرایط و برنامه ریزی دقیق، به سوی موفقیت در کنکور قدم بر می دارد. یکی از این دوره ها در سال کنکور، تعطیلات عید است. تعطیلات عید فرصت مفید و مناسبی برای تسلط بر روی دروس مختلف و یا حتی شروعی دوباره برای موفقیت است. یکی از پیشنهادات بسیاری از مشاورین تحصیلی برای این ایام، حضور در پانسیون مطالعاتی عید برای مطالعه مفید و استفاده از این فرصت ارزشمند است.


چرا حضور در پانسیون مطالعاتی پیشنهاد می شود؟

بیایید به این تعطیلات و شرایط آن نگاهی بیندازیم. در تعطیلات عید، دانش آموزان از محیط تحصیل و نظارت معلمان خود دور هستند و این مسئله ممکن است باعث سستی دانش آموزان شود. همچنین وجود رفت و آمد ها و مهمانی ها، برنامه ها تلویزیونی و ... همه و همه در بی انگیزگی و تنبلی دانش آموزان تاثیر گذاشته و عملکرد آن ها را ضعیف می کند. به غیر از این مسائل، دانش آموزانی هستند که ممکن است از مدت ها قبل دچار بی انگیزگی و ضعف درسی شده باشند و یا حتی پیشرفتی در نمرات و رتبه های خود ندیده باشند. خب حالا که به ایام عید رسیده ایم، چاره کار چیست؟

شرکت در پانسیون مطالعاتی عید که زیر نظر مشاورین با تجربه و حرفه ای برگزار می شود، می تواند مانند سکوی پرشی برای پیشرفت شما باشد و نتایج شما را بهتر کند.

پانسیون مطالعاتی عید

شرکت  در پانسیون مطالعاتی عید به چه کسانی توصیه می شود؟

تمامی دانش آموزان با هر شرایطی می توانند در این اردو های مطالعاتی شرکت کنند و با قدرت و اطمینان بیشتری به سمت موفقیت حرکت کنند. اگر شما دانش آموزی قوی هستید، می توانید با حضور در این پانسیون های مطالعاتی و کمک گرفتن از مشاورین با تجربه، روند کار خود را بهبود ببخشید و دقیق تر و اصولی تر به سمت هدف حرکت کنید. اگر انگیزه کافی برای مطالعه ندارید، با پایش و نظارت مشاورین، می توانید قدرت و انگیزه خود برای تلاش را، مجددا احیا کنید. و حتی اگر از آن دسته افرادی هستید که هنوز شروع نکرده اید، می توانید با مشورت یک مشاور حرفه ای، برخی از دروس خود را حذف کنید و با برنامه ای دقیق به یک نتیجه مناسب دست پیدا کنید. پس پانسیون مطالعاتی نوروز، فرصتی برای همه دانش آموزان برای پیشرفت و سبقت گرفتن از رقبایشان می باشد.

در پانسیون مطالعاتی عید چه می گذرد؟

با ثبت نام و شرکت در یک پانسیون مطالعاتی مناسب و معتبر، می توانید از خدمات بی نظیری استفاده کنید. برخی از گروه های تحصیلی، اردو های مطالعاتی ای ترتیب می دهند که هیچ نظارتی بر دانش آموزان وجود ندارد و دانش آموزان به درستی نمی توانند از فرصت طلایی مطالعه خود استفاده کنند. یا شرایط محیطی مناسبی برای برگزاری پانسیون مطالعاتی عید ندارند. در پانسیون ها و اردو های مطالعاتی مفید و معتبر، دانش آموزان کاملا پایش و نظارت می شوند تا به درستی مطالعه کنند. برای هر دانش آموز برنامه مطالعه خاص و دقیق با توجه به شرایط دانش آموز وجود دارد و تمامی امور روزانه دانش آموز طبق برنامه جلو می رود. همچنین روند دانش آموز با برگزاری چند امتحان، به طور دقیق مورد بررسی قرار می گیرد تا نقاط ضعف و قوت دانش آموز مورد بررسی قرار گیرد و مسیر پیشرفت دانش آموز به درستی تعیین شود.

با توجه به تمامی این مسائل، حالا روشن است که چرا دوران عید از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و مشاورین تحصیلی حضور در پانسیون مطالعاتی عید را پیشنهاد می کنند. بنابراین اگر شما هم از آن دسته از دانش آموزان هستید که برنامه ای برای تعطیلات عید ندارید و می خواهید با اطمینان ببیشتری به سمت هدف خود حرکت کنید، توصیه می کنیم که به دنبال یک پانسیون مطالعاتی مناسب برای استفاده از فرصت طلایی عید بگردید تا بتوانید به هدف مورد نظر خود، روز به روز نزدیک تر شوید.


7 قدم ساده برای برنامه ریزی کنکور 1400

برنامه ریزی برای کنکور از اصلی ترین و کلیدی ترین اقدامات هست که هر دانش آموزی باید آنرا به درستی انجام دهد تا به نتیجه مطلوبی برسد. اما این برنامه ریزی به پیش نیاز هایی احتیاج دارد که توجه به آن ها خالی از لطف نیست.


7 پیشنیاز ضروری برای برنامه ریزی کنکور 1400

 

زمانی میتونیم بگیم یه برنامه ریزی کاملا صحیح و اصولیه که پیش نیاز هاش رعایت شده باشه. رعایت نکردن پیش نیاز ها مثل اینه که یه بچه 7 ساله رو ببریم سر کلاس دهمیا بنشونیم و ازش بخوایم درس های یک دانش آموز دهمی رو یاد بگیره. در مورد برنامه ریزی هم همین اصل صادقه و شما تا نتونید پیش نیازها و الزامات برنامه ریزی برای کنکور 1400 رو رعایت کنید قطعا با شکست مواجه میشید. حالا این 7 پیش نیاز چیست؟

1. هدفگذاری صحیح برای ریختن برنامه درسی

قبل از اینکه در مسیر برنامه ریزی برای کنکور 1400 شروع به حرکت کنی باید یه هدف گذاری صحیح داشته باشی. یعنی بدونی قراره چه رشته ای قبول بشی. کسی که میخواد پزشکی یا دندانپزشکی قبول بشه باید ساعت مطالعه روزانه زیادی رو برای درس زیست شناسی در برنامه خودش قرار بده. در حالیکه اگه یه نفر هدفش قبولی داروسازی باشه باید درس شیمی رو تو برنامه ریزی روزانش قرار بده.

2. داشتن منابع صحیح در برنامه ریزی برای کنکور 1400

دومین پیش نیاز برنامه ریزی درسی برای کنکور 1400 داشتن منابع مناسب است. شما باید متناسب با سطح خود منابعی را تهیه کنید و از آن ها برای مطالعه موثر استفاده کنید. منابع زیادی در بازار موجوده. کتاب های کمک آموزشی انواع انتشارات، فیلم های آموزشی، جزوات اساتید و ... که باید تهیه کنید.

3. داشتن تغذیه مناسب

یکی از پیش نیاز های مهم برنامه ریزی برای کنکور 1400 داشتن تغذیه صحیح است. چرا که به طور مستقیم بازده مطالعه شما را تحت تاثیر قرار میدهد. پیشنهاد میکنیم نکات مربوط به تغذیه را حتما با مشاور خود مطرح کرده و توصیحه های لازم را از ایشان دریافت کنید.

4. داشتن خواب کافی و موثر در برنامه ریزی کنکور 1400

در روز چقدر باید بخوابیم؟ چطور خواب با کیفیتی داشته باشیم؟ چگونه ساعت خواب خود رو کم کنیم و ساعت مطالعمونو افزایش بدیم؟ و پاسخ به سوالاتی از این دست مسائلی است که باید به آن ها توجه کنید. با مشورت یک مشاور سعی کنید خواب خود را تنظیم کرده تا بتوانید بازدهی مناسبی داشته باشید. سعی کنید از حدود ساعت 7 یا 8 صبح مطالعه خودتون رو شروع کنید و طی روز به مطالعه بپردازد. این کار به تنظیم ساعت بیولوژیک بدنتون کمک میکنه و شمارو سرحال نگه میداره.  

5. انتخاب آزمون و تحلیل درست آزمون آزمایشی کنکور

برنامه ریزی کنکور 1400

کسی که میخواد برنامه ریزی کنکور 1400 و 1401 رو بطور صحیح انجام بده باید خودش رو با یک آزمون محک بزنه. آزمون به شما کمک میکنه که پیشرفت خودتون رو در طی زمان ببینید، نقاط ضعف و قوت خودتون رو بشناسید و با شرایط سرجلسه کنکور آشنا بشید. ریختن برنامه درسی باید مطابق بودجه بندی آزمون آزمایشی باشه و سعی کنید حتما تمام مباحث آزمون رو مطالعه کنید و در نهایت به تحلیل صحیح آزمون خودتون بپردازید.

آزمون های موسسات مختلفی در حال حاضر موجود هست که با توجه به شیوع کرونا در سال های اخیر تقریبا همه آزمون ها آنلاین شدن. واسه همین سعی کنید آزمونی رو انتخاب کنید که جامعه آماری بالایی رو داشته باشه تا بتونید خودتون رو با رقباتون مقایسه کرده و پیشرفت کنید.

6. روش مطالعه درست در برنامه ریزی برای کنکور 1400

رتبه های برتر چگونه درس میخونن؟ حتما دیدید که خیلی از دوستاتون زمان زیادی رو در طول روز صرف درس خوندن میکنن اما به هیچ وجه نتیجه مناسبی رو سر جلسه آزمون کسب نمیکنن. ریشه این عدم نتیجه رو به احتمال قوی باید در روش مطالعه غلط توسط اون ها جستجو کنیم. درس ادبیات، عربی، دین و زندگی، زبان انگلیسی، ریاضی، زیست، شیمی و فیزیک هر کدومشون روش خاص خودشون رو برای مطالعه دارن. رتبه های برتر کنکور میدونن هر درس رو باید چگونه بخونن و وقتی که دارن برای کنکور 1400 برنامه ریزی میکنن این مسائل رو مد نظر قرار میدن.

7. از تست زدن غافل نشوید

چه بخوایم چه نخوایم باید قبول کنیم که در برنامه ریزی برای کنکوری 1400 باید زمان زیادی رو به تست زدن اختصاص بدیم. اینکه فک کنیم فقط با مطالعه کتاب درسی و تشریحی خوندن میتونیم نتیجه خوبی تو کنکور کسب کنیم یه خیال واهی بیش نیست. پس تو برنامه درسیت با توجه به سطح خودت تو هر درس زمان قابل توجهی رو به تست زدن اختصاص بده تا بتونی سرعت عمل خودت در پاسخ دهی به هر تست رو به اندازه کافی بالا ببری.

منبع: idnovin


6 وظیفه والدین نسبت به دانش آموز کنکوری

موفقیت یک دانش آموز کنکوری به عوامل متعددی وابسته است. به غیر از وضعیت تحصیلی دانش آموز و نحوه مطالعه دروس، شرایط محیطی نیز بر روند کار دانش آموز تاثیرگذار می باشد. پدر ها و مادر ها برای موفقیت فرزند خود، هر کاری می کنند، اما گاهی ممکن است کاری بکنند که به نظرشان خوب بیاید؛ اما تاثیر منفی بر روند موفقیت فرزند خود بگذارد. در این مقاله سعی می کنیم رفتار های مخربی که موجب پسرفت دانش آموزان می شود را بیان کنیم تا با آگاهی نسبت به این مسائل، شرایط پیشرفت را هر چه بیشتر برای فرزندان خود فراهم کنیم.


وظیفه والدین کنکوری ها

آنچه که والدین کنکوری در خصوص نقش خود در موفقیت فرزندان باید بدانند:

1. پیگیری والدین نباید بیش از حد باشد

در جریان قرار گرفتن دائم از برنامه ی درسی فرزندان و گاهی سخت گیری بیش از حد برای مطالعه ی بیشتر، نه تنها کمکی به آنها نمی کنند بلکه خود به عنوان عاملی مخرب مانع از پیشرفت صحیح دانش آموزان شده و در نتیجه منجر به شکست آنها می شوند. مهم‌ترین مسئله‌ای که والدین باید توجه داشته باشند، این است که آنها هیچ گونه استرسی به فرزندان خود وارد نکنند و به هیچ عنوان فرزندان خود را در معذوریت قرار ندهند.

2. دانش آموزان کنکوری نباید مورد مقایسه قرار گیرند

به هیچ وجه فرزند خودتان را با دانش آموزان دیگر مقایسه نکنید. یکی از لطمات سنگین خانواده ها برروی فرزندان، مقایسه ی آنها با دیگران است. بسیار پیش آمده که درجلسات مشاوره دانش آموزان کنکوری از وجود چنین جوّی در محیط خانواده به شدت ابراز نارضایتی کرده اند. مقایسه با دوستان افراد فامیل،فرزندان آشنایانی که قبول شده اند، اگر چه با هدف ایجاد انگیزه صورت میگیرد، ولی عملا نتیجه ای عکس به بار می آورد و گاه حتی باعث تنفر و بیزاری دانش آموزان نه تنها از کنکور، بلکه هر موضوع مرتبط با آن میشود. بنابراین مقایسه روش خوبی برای ایجاد انگیزه نیست و یا حداقل تنها روش ممکن نیست. به جای آن از تقویت انگیزه های درونی استفاده کنید

وظیفه والدین کنکوری ها

3. والدین نباید دانش آموز را تحقبر کنند

خانواده‌ها نباید فرزندانشان را تحقیر کنند یا آنها را مورد انتقادهای مکرر قرار دهند. در این دوره فرزندان پر از اطلاعات هستند و باید احساسات آنها کنترل و سازمان دهی شود. خانواده ها باید به فرزندان کنکوری خود عزت نفس و اعتماد به نفس داده و مهمترین مسئله این است که آنها را تشویق کنند. اعتماد به نفس از طرف خانواده برای کنکوری‌ها جایگاه و ارزش بالایی دارد، زیرا در آنها احساس لیاقت و توانمندی ایجاد می‌شود. خانواده‌ها نباید هیچ اصراری داشته باشند که فرزندشان در کدام رشته یا کدام شهر قبول ‌شوند و اجازه ندهند این موضوع برای فرزندشان استرس و اضطراب ایجاد کند. اگر فرزندتان قبلا تلاش کرده و رتبه خوبی نیاورده، مهم نیست. هر سال شرایط خودش را دارد. با تلاش همه چیز امکان پذیر است. پس لازم نیست تا با مشاهده اندکی تنبلی یا بی انگیزگی در فرزندمان از نتیجه سال پیش به عنوان اهرم انگیزشی عمل کنیم و بگیم امسال هم مثل سال پیش خراب می کنی! یادآوری شکست ها می تواند ادامه مسیر را دشوار کند. در مقابل با فرزندان خود راجع به تلاش مستمر و نقش تمرکز در مطالعه صحبت کنند، راجع به هدف برنامه، نقش توجه و تمرکز در مطالعه، چگونگی ضبط و نگهداری اطلاعات در مغز به فرزندان خود توضیحاتی داده و به او بفهمانند علت اینکه چرا مسئله ای را به خوبی متوجه نشده اند چیست، تا برای درک بهتر آن تلاش کنند.

4. واقع گرا باشید

والدین کنکوری سعی کنند واقعگرا باشند. منظوراز واقعگرایی درمورد والدین این است که اولا آنها توقعات خود را درخصوص احتمال موفقیت فرزندشان در کنکور بر اساس عوامل منطقی تنظیم کنند. مثلا از دانش آموزی که درسالهای قبل پیش نیاز لازم را کسب نکرده و ضعف پایه ای دارد نباید توقع قبولی در یک رشته ی بالا داشت. یا دانش آموزانی را که به هر دلیل از جمله تمایل برای ورود به بازار کار، انگیزه ی چندانی برای کنکور ندارد، نمیتوان با اجبار به کنکور علاقمند ساخت. ثانیاً رفتار والدین نیز باید از منطقی تبعیت کند. دیده میشود که گاه حساسیت و تب و تاب بعضی از والدین بیشتر ازفرزند کنکوریشان است. باید مراقب باشید که به هیچ وجه نقشها جا به جا نشود. اگر کنکور را کار فرزندتان میدانید، تقلا و حساسیت بیش از حد شما انگیزه های او را کاهش خواهد داد.

5. میانه رو باشید

در خانواده های زیادی دیده می شودکه به خاطر کنکور فرزندشان شرایط خانه، اضطراری و وضعیت فوق العاده اعلام می شود. هر نوع رفت و آمد خانوادگی ممنوع می شود. بعضی از والدین حتی تلویزیون را هم جمع می کنند. تحمل شرایطی سخت و یکنواخت برای مدت چندین ماه، برای هر کسی مقدور نیست؛ حتی اگر خودش رضایت داشته باشد. برای همین چنین شرایطی را فقط برای 2 ماه آخر توصیه می کنیم، نه کل ایام کنکور. از طرف دیگر، ممکن است یک بار مهمانی رفتن یا دیدن یکی از افراد فامیل و یا حتی یک سفر مختصر، انگیزه ای در فرزندان ایجاد کند که عقب افتادگی چند هفتگی او را جبران کند.

وظایف والدین نسبت به دانش آموز

6. حمایتگر باشید

فرزندان شما برای حرکت در مسیر موفقیت به همراهی نیاز دارند که بتوانند به او تکیه کنند. تذکر درسی به فرزندتان در ابتدا و برای مدت کوتاهی می تواند تاثیر مثبت داشته باشد، اما به یاد داشته باشید بعد از گذشت زمان نه چندان زیاد او نسبت به این تذکرات بی تفاوت می شود و تا حدی پیش می رود که بعد از مدتی نسبت به تذکرات درسی شما جبهه خواهد گرفت و این امر موجب ایجاد بحث و جدل میان شما و فرزندتان می شود. پس چه بهتر که جلوی این اتفاق را بگیرید. برای اینکه نظارت درسی بر درس فرزندتان داشته باشید، توصیه می شود این وظیفه را برون سپاری کرده و از طریق سیستم مشاوره اقدام نمایید. حتی به والدینی که خودشان مشاور هستند توصیه می شود برای فرزندشان مشاور بگیرند زیرا حضور شخص سوم می تواند این فرآیند را تغییر دهد. بنابراین توصیه می شود به هیچ عنوان مسائل درسی فرزندتان را به طور مستقیم به او تذکر ندهید و اگر هر مشکلی وجود دارد بهتر است آن را بدون در جریان گذاشتن فرزندتان، به اطلاع مشاور رسانده و از او بخواهید تا این موضوع را مطرح کند. تا جایی که ممکن است سعی کنید دیالوگی درباره کنکور با فرزندتان نداشته باشید زیرا این مسئه کمک می کند تا او از شنیدن مطلبی که گاه از سر محبت گفته می شود به هم نریزد. فراموش نکنید که شما پیش از هر چیز پدر مادر هستید و باید وظایف پدر مادری خود را نجام دهید.

برگرفته از سایت: rahyaran


فرسودگی تحصیلی و سه راه مقابله با آن

 

فرسودگی تحصیلی از عوامل بسیار موثر در پسرفت بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان است که باید بسیار آن را مورد توجه قرار داد. بروز این مسئله در دانش آموز می تواند در سرنوشت او و مسیر زندگی دانش آموز تاثیرگذار باشد. اما این مشکل چیست و هنگام بروز چنین مشکلی به چه نکاتی باید توجه کنیم و چه مواردی را در نظر بگیریم؟! در ادامه به مطلبی که از سایت heyvagroup برگرفته شده است، توجه کنید .


فرسودگی تحصیلی چیست؟

مفهوم فرسودگی تحصیلی را با ذکر یک مثال توضیح خواهیم داد؛ فرض کنید یک داوطلب کنکور که از ابتدای سال بی وقفه شروع به درس خواندن کرده، حتی مدت زیادی از زمان خود را در کتابخانه می گذراند تا کی توان این رفتار را دارد؟ اگر این دانش آموز تمامی ماه های سال را در کتابخانه بوده و فرصتی برای استراحت و یا تفریح خود در نظر نگیرد، دچار فرسودگی تحصیلی خواهد شد. یعنی چه؟ فرسودگی تحصیلی یعنی این داوطلب در ماه ها و یا روز های مانده به کنکور که بسیار حیاتی بوده دیگر توان درس خواندن ندارند.
جای نگرانی نیست، حتی
 فرسودگی تحصیلی را نیز می توان درمان کرد؛ با تمرکز بر عادت های بلند مدت و همچنین تغییر آن ها می توان با فرسودگی تحصیلی نیز مبارزه کرد. شاید برخی از افراد بر این باور باشند که عادت های بلند مدت تنها پس از چند سال اصلاح خواهند شد، اما اینطور نیست. گاهی ممکن است زمان کافی برای یادگیری نداشته باشیم، اما با تکرار و تمرین عادت های بلند مدت می توان در مسیر درست گام برداشت. در ادامه برخی از راهکارها را معرفی خواهیم کرد تا بتوانید از بروز فرسودگی تحصیلی جلوگیری کنید.

مقابله با فرسودگی تحصیلی

روش های جلوگیری از فرسودگی تحصیلی

در واقع افرادی دچار فرسودگی تحصیلی خواهند شد که یک فرآیند خسته کننده را شروع کرده که طی مدتی به راحتی دچار حواس پرتی شوند. در نتیجه لازم باشد برای جبران این حواس پرتی مطالب تکراری را بار دیگر مطالعه کند. در ادامه برخی از روش های مقابله با فرسودگی تحصیلی بیان شده است :

روش اول: مطالعه اصولی

برخی از افراد بر این باور هستند که مطالعه بدون هیچ گونه وقفه ، زمان استراحت و یا حتی تفریح امکان پذیر بوده و توان آن را دارند؛ اما این یک باور غلط است. در واقع هرچه زمان یادگیری به دلیل اهمیت آن بیشتر باشد، امکان اشتباه و باور غلط در این مورد نیز بیشتر خواهد شد .می توان مطالعه و یادگیری را به مسابقه دو تشبیه کرد؛ به طوریکه یک دونده حرفه ای می داند که چه مسافتی را آرام و آهسته بدود و یا در چه مواقعی سریع تر از همیشه بدود. چطور می توان این تکنیک را با یک داوطلب کنکور نسبت داد؟ فردی که تصمیم به مطالعه و یادگیری آگاهانه را دارد لازم است مانند یک دونده به صورت تعادلی و برنامه ریزی شده در مسیر حرکت کنند.برای مثال می توان 5 روز از هفته از ساعت 8 صبح تا 6 بعد از ظهر به مطالعه و یادگیری پرداخته و پس از آن نیز به دیگر کارهای روزمره شان.

روش دوم: تمرکز کردن

این روش تضاد روش قبلی بوده و توصیه می کند که مانند یک دونده رفتار نکنید؛ به طوریکه یک دونده نمی تواند مانند یک داوطلب کنکور و یا دانش آموز در حال تحصیل باشد ؛ اما چطور این شباهت به تضاد نسبت داده شد؟ در واقع می توان گفت زمان های استراحت فردی که در حال درس خواندن بوده از اهمیت بالایی برخوردار است ؛ آیا می دانید دلیل آن چیست؟ زیرا برخی از افراد امکان دارد که در زمان استراحت تمرکز خود را از دست داده باشند. می توان گفت سعی کنید فعالیت ها و یا استراحت را از حالت معقول خود خارج نکرده و در چهارچوب مطالعه و یادگیری خود بگنجانید. تمرکز حواس از جمله فاکتورهای مهم مطالعه بوده که برای یادگیری از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد .

روش سوم: حذف عوامل حواس پرتی

به طور مثال فرض کنید فردی در یک مهمانی و یا حتی محیط کار تصمیم به مطالعه گرفته باشد؛ آیا این مطالعه فایده ای دارد؟ بازده این مطالعه چطور است؟ فرد با این روش از مطالعه چند درصد از مطالب را یاد می گیرد؟
لازم است بدانید که در محیط هایی که عوامل حواس پرتی بسیار است؛ فرد بی شک تمرکز خود را از دست خواهد داد. به همین دلیل می توان گفت برای یادگیری هر چه بهتر و سریع تر لازم است نه تنها عوامل حواس پرتی را دور کرده بلکه تمرکز حواس خود را نیز بالا ببرید. برای اینکه مدام حواستان پرت نشود از عوامل مزاحمی مانند تلفن همراه، اینترنت، صحبت کردن با دیگران، تماشا تلویزیون و غیره فاصله بگیرید. در نتیجه می توان گفت محیط انتخابی باید به گونه ای باشد که هنگام استراحت حواستان را به کلی درگیر نکند .


با وجود توصیه های گفته شده همچنان افرادی وجود دارند که همچنان در ابتدای شروع مطالعه اکثر وقت خود را درگیر درس خواندن می کنند . به طور مثال فرض کنید فردی قصد یادگیری یک زبان خارجی را دارد ، این فرد چطور ممکن است به فرسودگی تحصیلی دچار شود؟ اگر این فرد در روز 10  ساعت از زمان خود را مطالعه کرده و صرف یادگیری بگذارد ؛ در زمان های استراحت اخبار و یا آهنگ های خارجی گوش دهند . این فرد نه تنها پس از مدتی به فرسودگی تحصیلی دچار خواهد شد بلکه بهره ای نیز نخواهد برد .


موارد مورد نیاز برای یک کنکور خوب به کمک مشاوره تحصیلی

میخوایم بریم سراغ کنکور و  یک نگاهی گذرا داشته باشیم به لوازم و احتیاجاتی که برای این که بتونیم در کنکور رتبه بشیم و نتیجه خوبی به دست بیاریم بندازیم. هر چی در این زمینه که در آینده پیش رو تاثیر بزرگی میذاره اطلاعات و وقت بیشتری بگذاریم مطمئنا نتیجه اش رو خواهیم دید. 

1- تصمیم گیری، پایه انگیزه

طبیعتاً برای شروع هر کاری باید تصمیم بگیریم می خواهیم اون کار رو انجام دهیم یا نه. باید سود و ضرر اون کار رو بسنجیم شرایطمون رو مرور کنیم و آیا ارزش دارد که ما اون رو شروع کنیم. برای درس خوندن  هم همینطور است. اگر جوابمون بله اس که باید پای این تصمیمون بایستیم و تا تهش بریم. برای این بخش ارزش زیادی قایل باشید چون که انگیزه شما و دلیل شما برای ادامه دادن در این قسمت است. اگر هم جوابتون خیر است پیشنهاد می کنم بیشتر به این موضوع فکر کنید و یک مشاوره تحصیلی هم میتونه به شما کمک فکری بده تا تو این تصمیم مهم زندگیتون راه درست رو انتخاب کنید. 

تصمیم گیری

2-برنامه ریزی مطالعاتی، هدفمند کردن مطالعه برای کنکور

از آنجایی که ما تا زمان کنکور یک زمان محدودی داریم و باید به بهترین شکل ممکن از آن استفاده کرد و این زمان غیر قابل بازگشت هست، پس باید از اون به نحو احسن استفاده کنیم. بهترین کار هم این است که آن را برنامه ریزی کنیم و این کار هم ضروری است که به صورت حرفه ای انجام شود. سعی کنید برنامه ریزیمون رو هم روی کاغذ بیاریم چون که ذهن فراموش کار است. البته که یک مشاوره تحصیلی متخصص این امر رو میتونه به صورت اصول درستش انجام بده و خیالتون رو از بابت این جزییات آسوده کنه. 

برنامه ریزی

3-مطالعه برای کنکور، مهمترین بخش

اگر مراحل قبلی رو به درستی انجام داده باشید دیگه وقتشه بریم سر اصل مطلب! روش های مطالعاتی متفاوتی وجود دارد ولی آن چیزی که اهمیت دارد اینه که مخصوص شما باشه و با توجه به شما شخصی سازی شده باشه چون آدم ها با عادات و خلق و خوی متفاوت قطعا نمیتونن در یک چارچوب یکسان به یک نتیجه برسند پس برنامه شخصی هم از مهمترین بخش های مسیر است که به کمک مشاوره تحصیلی به صورت مناسب برای شما شخصی سازی میشود. حتما سعی کنید به برنامه ای که در بخش قبلی نوشتید پایبند باشید که بهترین نتیجه رو بگیرید. 

 

مطالعه

4-استقامت، رمز موفقیت

اگر مدتی از شروعتون گذشته باشه، حدوداً نصف مدت زمانتون تا کنکور سراسری، کم کم این ذهنیت براتون پیش میاد که "پس کی تموم میشه؟ خسته شدم! دیگه نمی تونم به این وضعیت ادامه بدم. دارم از خواب می میرم و ..." اینجاست که استقامت شما به آزمایش گذاشته میشه.  پس بدون استقامت ورزیدن نمیشه نتیجه گرفت و اکثرا تو این مورد افرادر دیگر مشکل دارن. حالا اگه کسی کنارتون بود تا شمار رو راهنمایی بده چقدر خوب بود؟ یکی که موقع خستگی ها دوباره بهتون انگیزه بده و به جلو هولتون بده. 

 ادیسون: 1 درصد استعداد 99 درصد تلاشه

استقامت


5-مشاوره تحصیلی، تضمین نتیجه

 از آنجایی که کنکور به صورت یک کار حرفه ای و تخصصی تبدیل شده است و  یک شخص غیر متخصص و بی تجربه شانس کمی برای موفقیت داره پس وجود کسی که مسیر راه رو بلد باشد الزامی است. یک مشاوره تحصیلی کاربلد که بتونه راه و چاه رو بهت نشون بده، میتونه برچسب اعتمادی باشه که موفقیتتو تضمین می کنه. مشاوره تحصیلی میتواند تک تک کارهات رو رصد و در تمامی مراحل پیشین نامبرده شده میتونه کمکت کنه.  

مشاوره تحصیلی انلاین

مراکز مشاوره تحصیلی خصوصی ای زیادی هستش که تو میتونی از اون ها استفاده کنی. حتی اگر امکان جابه جایی و حمل نقل اسان و راحت نداری میتونی از خدمات مشاوره تحصیلی انلاین هم استفاده بکنی.