سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هر آنچه که باید درباره کنکور 1400 نظام جدید بدانید

 

دانش آموزان نظام آموزشی جدید دو سال مشترک 98 و 99 با دانش آموزان نظام قدیم کنکور دادند و طبق اعلام سازمان سنجش، کنکور 1400 فقط مختص دانش آموزان نظام جدید هست و دانش آموزان نظام قدیم باید منابع نظام جدید رو مطالعه کنند. اما سوال اینجاست که شرایط  کنکور 1400 نظام جدید چیه؟


تفاوت کنکور نظام جدید و قدیم

شاید بتوان گفت مهم ترین تفاوت بین این دو کنکور، نوع و سبک سوالاتی است که طراحی می شود. مباحث درسی که دانش آموزان نظام جدید به مطالعه آن ها می پردازند،     مشابه با نظام قدیم است  اما مبحثی را که دانش آموزان در نظام آموزشی قدیم طی یک سال تحصیلی فرا می گرفتند، در آموزش نظام جدید به صورت تدریجی و مرحله به مرحله صورت می گیرد.

تفاوت مهم دیگر در حجم مطالب درسی است که دانش آموزان باید برای کنکور 1400 نظام جدید مطالعه کنند.به گفته بسیاری از دانش آموزان و معلمان، حجم کتاب ها در نظام آموزشی جدید کاهش یافته و همچنین به اعتقاد برخی از دبیران و مشاوران حتی سطح دشواری کنکور نظام جدید کمتر از نظام قدیم می باشد. این خود می تواند دلیلی بر تفاوت بودجه بندی کنکور 1400 برای دو نظام آموزشی مذکور باشد.

دیگر این که منابع کمک آموزشی این دو گروه از داوطلبان با هم فرق داشت و هر کدام مبنی بر کتاب های درسی همان نظام، در نظر گرفته می شد. لازم به ذکر است که چاپ جدیدی برای منابع مورد نیاز داوطلبان نظام قدیم، موجود نبود و همین شاید یک امتیاز مثبت برای این متقاضیان محسوب می شد اما برای دانش آموزان نظام آموزشی 3 – 3 – 6 روزانه منابع جدیدتری به بازار عرضه می شوند و مسلما هر چه تنوع بیشتر باشد، قدرت تصمیم گیری سخت تر است.

کنکور 1400 نظام جدید

کنکور 1400 نظام جدید | زمان و نحوه ثبت نام

با توجه به اطلاعیه سازمان سنجش، متقاضیان کنکور 1400 نظام جدید در دوره های روزانه، نوبت دوم «شبانه»، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات‌ آموزش‌ عالی، دانشگاه‌ پیام‌ نور (آموزش از راه دور) و مؤسسات‌ آموزش‌ عالی‌ غیرانتفاعی‌ و غیردولتی‌ و همچنین رشته های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی می توانند تا تاریخ بیستم بهمن 1399 برای ثبت نام کنکور 1400 اقدام بکنند. برای متقاضیان ضرورت دارد که در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت نام و فراهم نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز ثبت‌نام به درگاه اطلاع رسانی این سازمان مراجعه و نسبت به ثبت نام در آزمون مذکور اقدام نمایند. ضمناً آن دسته از متقاضیانی که قبلاً نسبت به ثبت نام اقدام نموده‌اند، می‌توانند در صورت تمایل تا تاریخ فوق، نسبت به مشاهده و ویرایش اطلاعات ثبت نامی خود اقدام نمایند.
مهلت مجدد برای ثبت‌نام کنکور 1400 نظام جدید از روز یکشنبه مورخ دهم اسفند تا روز چهارشنبه مورخ سیزدهم اسفند 1399 در نظر گرفته شده است. به ‌اطلاع‌ متقاضیان‌ ثبت‌نام‌ و شرکت‌ در آزمون‌ سراسری‌ سال 1400 برای‌ پذیرش در رشته‌های با آزمون در دوره‌های‌ روزانه، نوبت دوم (شبانه‌)، نیمه حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه ها و مؤسسات‌ آموزش‌ عالی‌، دانشگاه‌ پیام‌ نور و مؤسسات‌ آموزش‌ عالی‌ غیرانتفاعی‌ و غیردولتی‌ و همچنین رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی می‌رساند که ثبت‌نام از روز یکشنبه مورخ  دوازدهم بهمن ماه‌ 1399 منحصراً از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به نشانی: www.sanjesh.org آغاز و در روز شنبه مورخ هیجدهم بهمن ماه‌ 1399 پایان می‌پذیرد؛ لذا متقاضیان می‌توانند در مهلت مقرر برای شرکت در کنکور 1400 نظام جدید ثبت‌نام نمایند.

کنکور 1400 نظام جدید | زمان برگزاری

با توجه به اطلاعیه سازمان سنجش کنکور 1400 نظام جدید در روزهای پنجشنبه و جمعه مورخ 10 و 11 تیر ماه سال 1400 برگزار می گردد و متقاضیان باید نسبت به این اطلاعات و تاریخ ها پیگیری های لازم را انجام دهند.